6 начина да не задържаме вода

Задържането на вода в тялото се получава, когато е него започват да се натрупват течности. Това най-често става в тъканите, кръвоносната система и кухините. Задържането може да доведе до подуване на краката, ръцете и глезените. Причините за това могат да бъдат доста сериозни.

Задържането може да доведе до подуване на краката, ръцете и глезенитеПовечето жени, които са бременни или преди цикъл най-често задържат вода. Физически неактивни хора също страдат от този проблем. Като цяло задържането на вода може да бъде симптом за заболявания като сърдечна недостатъчност, както и за бъбречно заболяване. Ако страдате от това е добре да потърсите помощ от лекар и да се консултирате с него.

Ако обаче отокът е по-лек и нямате заболявания, то може с няколко лесни трика и ограничаване на някои храни да се отървете от излишната вода.

Ето и начините за понижаване на излишната вода от тялото:

  1. Приемайте по-малко сол в храните

Натрият, от който е направена солта се свързва с водата и това помага за балансиране на течностите, както вътре, така и извън клетките. Ако консумирате храни, които съдържат много сол, то тялото ще задържи повече вода. Затова е добре да се избягват такива храни.

Има твърдения, че при прием на повече натрий може да се стигне до по-голямо задържане на течности. Но има и такива изследвания, които показват, че при здрави мъже, които приемат повече натрий не се натрупва вода в тялото. Това може да зависи от индивида.

  1. Увеличете консумацията  на магнезий

Различни видове храни, чрез които ще доксикирате тялото.Това е един много добър и необходим минерал за нашето тяло. Той участва в много ензимни реакции (около 300). Те поддържат доброто ни здраве и правилната функция на тялото.

Магнезият може да помогне за понижаване на излишната вода в организма. При прием на 200 мг на ден се намалява задържаната вода при жени с ПМС. Добро източници на магнезий са: черен шоколад, ядки, зелени зеленчуци и пълнозърнести храни.

  1. Приемайте повече витамин B6

Този уникален витамин има способността да намали излишната течност в тялото при жени с ПМС, освен това той е много важен за образуването на червени кръвни телца в организма. Храните съдържащи витамина са: орехи, месо, банани и картофи.

  1. Консумирайте храни богати на калий

Калий – минерал, който притежава важни функции в тялото. Има способността да помага да се изпращат електрически сигнали, поддържащи тялото в движение. Полезен е за сърцето и може да понижава задържането на излишната течност. Понижава нивото на натрий в тялото и повишава производството на урина.

Храните, които са богато на този минерал са: домати и авокадо.

  1. Опитайте се да приемате Глухарче

Глухарчето представлява билка позната още като „естествен диуретик“. Това от своя страна го прави уникален, тъй като спомага за извеждането на задържаната вода. Направени са няколко изследвания, които показват, че в продължение на 24 часа 17 човека са приемали екстракт от листата и това довело до увеличено уриниране. Това проучване доказва, че глухарчето е ефикасен диуретик.

  1. Избягвайте рафинирани въглехидрати

Прием на различни рафинирани храни води до увеличаване на кръвната захар, освен това повишават и нивото на инсулин в кръвта. Големите нива на инсулин водят до задържане на вода в тялото. Рафинирани въглехидрати съдържат храни като, бяло брашно, обработени захари и зърнени храни.

Хубаво е да приемате повече вода, колкото и парадоксално да ви звучи. Големият прием на вода може да понижи задържането на водата в тялото.